​Media Markt omarmt digitalisering

Alle verkoopmedewerkers in de duizendste vestiging van Media Markt zijn voorzien van een tablet. Daarmee is het filiaal in het Duitse Leinfelden-Echterdinge één van de eerste winkels waar deze pilot gehouden wordt, zo laat Media-Saturn weten.

De duizendste winkel opende vorige week zijn deuren en moet volgens de Nederlandse ceo Pieter Haas de Media Markt van de toekomst laten zien. Met de tablets kunnen verkoopmedewerkers klanten meer informatie geven over een product, meer keuze bieden, producten vergelijken en hen zo goed mogelijk adviseren. Verder zijn de nieuwste generatie digitale prijskaarten aanwezig, waarbij ruimte is gecreëerd voor QR-codes die klanten kunnen scannen voor meer productinformatie. De winkel is tevens uitgerust met gratis wifi voor klanten en online terminals voor extra serviceaanbod.

Winkels zijn volgens Haas niet langer alleen verkoopplaatsen, maar tegelijkertijd ook servicecenters, lokale magazijnen en showrooms. “Dat is waarom we de digitalisering van de kassa versnellen en onze winkels uitvoerig koppelen aan onze digitale verkoopplatforms.”

Digitalisering is volgens Haas uitgegroeid tot een grote kans voor de traditionele retailbranche. Door alle verkoopkanalen te integreren krijgen klanten overal dezelfde naadloze winkelervaring, stelt hij. “Dat maakt van Media-Saturn een dagelijkse gids en navigator voor zijn klanten in de complexe, maar fascinerende digitale wereld die door onze sector wordt aangeboden. We beschouwen dit als het recept voor het toekomstige succes van Media-Saturn Group.”

Barry van Ruiven maakte in het juninummer van RetailTrends bekend in acht winkels een proef met besteltablets te draaien. Door het volledige productaanbod via tablets aan te bieden wil Media Markt zijn vele vloermeters elastisch maken, stelt hij. “Eigenlijk testen we een visie op de 'winkel van de toekomst'.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!