‘Dirk en Hoogvliet misleiden hun klanten’

Dirk en Hoogvliet stellen ten onrechte in hun advertenties dat de Consumentenbond de supermarktketens als goedkoopste beoordeelt. De bond sommeert de ketens deze manier van adverteren onmiddellijk te staken.

Beide supermarktketens misleiden consumenten daarnaast door in hun folders onvolledige tabellen van de Consumentenbond over te nemen. Supermarkten die hetzelfde prijsniveau hanteren of goedkoper zijn, worden niet vermeld.

In de prijspeiling van de Consumentenbond uit mei dit jaar werden ruim tienduizend prijzen van A-merkproducten en huismerkproducten van achttien supermarktketens tegen het licht gehouden. Daaruit bleek dat Nettorama gemiddeld de laagste prijs voor A-merken berekent. Dirk en Hoogvliet zijn gemiddeld twee procent duurder. Ook voor huismerken zijn Dirk en Hoogvliet niet de goedkoopste. Die titel is volgens de bond bestemd voor discountketens Lidl en Aldi.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!