​Google laat zien hoe druk het in de winkel is

Google laat bij mobiele zoekresultaten voortaan zien hoe drukbezocht de gezochte locatie is. De populaire tijden van miljoenen locaties en bedrijven van over de hele wereld, waaronder winkels in Nederland, zijn daarvoor inzichtelijk gemaakt via Google Search. Dat heeft de zoekmachine dinsdag bekendgemaakt.

Met de nieuwe optie wil Google zijn gebruikers helpen bij het vermijden van lange wachttijden voor bijvoorbeeld de kassa. Het technologieconcern geeft zelf het voorbeeld van een zoektocht naar ‘Blue Bottle Williamsburg’, waarbij gebruikers na een tikje op de titel kunnen zien hoe druk het door de dag is bij de koffiebar in New York.


Google maakt voor de nieuwe feature gebruik van geanonimiseerde locatiegegevens van Android-gebruikers. Die data wordt ook al ingezet voor onder meer zijn live verkeersinformatie.

De mobiele zoekresultaten worden binnenkort ook al voorzien van koopknoppen. Die stellen in eerste instantie Amerikaanse consumenten in staat producten uit zoekresultaten rechtstreeks af te rekenen met hun mobiele telefoon. Deze functie bevindt zich momenteel nog in de testfase.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!