​Bol.com neemt checkout-proces op de schop

Bol.com voert binnenkort een flink aantal wijzigingen door in zijn afrekenmodule om verkooppartners beter van dienst te zijn. Zo laat de etailer weten over enkele weken een responsive checkout te introduceren.

Consumenten hebben daardoor op elk device toegang tot dezelfde functionaliteiten, terwijl verkooppartners een aantal extra functionaliteiten op mobiele apparaten krijgen. Zo kunnen ze voortaan avondlevering en sameday-delivery aanbieden en kunnen bestellingen met items met verschillende levertijden worden gesplitst. Ook kunnen verkooppartners online shoppers vanaf dan de mogelijkheid geven om een tijdvakindicatie voor bezorging te selecteren.

Tegelijkertijd schrapt bol.com een aantal zaken voor verkooppartners. Binnen het checkout-proces verdwijnen zowel het logo, als de naam van de partner en de returnlink. In het winkelwagentje blijven deze gegevens zichtbaar.

Bol.com telt meer dan twaalfduizend ondernemers die hun producten via de webwinkel aanbieden. Een op de zes bestellingen bij bol.com verloopt inmiddels via een verkooppartner. In 2014 waren ze goed voor een gezamenlijke omzet van honderd miljoen euro. Eerder deze week werd bekend dat WE Fashion een deel van zijn collectie gaat aanbieden via de webwinkel.

De Ahold-dochter positioneert zich al langer nadrukkelijker als verkoopplatform voor retailers. Zo introduceerde bol.com eerder dit jaar een service waarmee de verkooppartners hun fulfilment bij het platform kunnen uitbesteden. Naast de orderverwerking en betaling neemt bol.com de in- en opslag, het verpakken en verzenden en de retourafhandeling en klantenservice van de verkoper over. Het zogenoemde Logistiek via bol.com wordt naar verwachting begin 2016 breed uitgerold in Nederland en België.



Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends