​Wat deze week verder voorbij kwam…

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Forbes, Brand Republic, Inc., Business of Fashion en Bloomberg.

Comeback
Crocs. De een wil er nog niet dood in gevonden worden, de ander zweer bij de comfortabele klompschoen. Na een rage waarin de schoenen volop te zien waren in het straatbeeld, stortte de winstcijfers in. Met maar liefst 92 procent. Komt het ooit goed? De nieuwe ceo denkt van wel.

Bron: Forbes http://onforb.es/1SQvIbA

Uitglijder?
Met zijn nieuwe advertentie heeft het Nederlandse mobiliteitsconcept Bugaboo zich de woede van klanten op de hals gehaald. Geen enkele moeder ziet er volgens hen uit als het model dat in een bikini achter een Bugaboo-kinderwagen jogt. Marketeer Jules McKeen reageert.

Bron: Brand Republic http://bit.ly/1MX8IpG

Slimme start-ups
Amazon en eBay mogen giganten zijn, in bepaalde opzichten worden ze voorbij gestreefd door start-ups. Online nichespelers creëren nieuwe shopping experiences waardoor consumenten op heel andere wijzen nieuwe producten ontdekken. Inc. Zet er vijf op een rij.

Bron: Inc. http://bit.ly/1M0T27S

Nieuw hoofdstuk
Burberry richt zich steeds nadrukkelijker op de Japanse markt. Sinds begin deze maand heeft de fashionretailer zijn Japanse activiteiten bijvoorbeeld volledig in handen, toen Burberry een licentiedeal na 35 jaar beëindigde. Waar gaat dat heen?

Bron: Business of Fashion http://bit.ly/1OENptD

Voet tussen de deur
Als logistieke speler moet je nieuwe verdienmodellen bedenken nu consumenten minder brieven sturen en meer pakketjes bestellen. USPS is bijvoorbeeld in bed gekropen met Amazon. Maar of dat nu zoveel oplevert? Amazon wringt zich met zijn drones en trucks immers ook in de logistieke markt.

Bron: Bloomberg http://bloom.bg/1JA2L2X