​Hutspot brengt concept naar Utrecht

Hutspot opent in de voormalige Douwe Egberts-winkel in Utrecht zijn eerste vestiging buiten Amsterdam. “Onze grote doel is laten zien dat ons concept ook elders dan in Amsterdam werkt”, zegt mede-eigenaar Pieter Jongens tegen RetailNews.

De Domstad past volgens bij Hutspot. “Er wonen veel vrouwen en dankzij de aanwezigheid van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht kunnen we veel interessante samenwerkingen opzetten.” Binnenkort organiseert de retailer een open dag om kennis te maken met merken, kunstenaars en artiesten die tijdelijk gebruik kunnen maken van de winkelruimte.

In de conceptstore is daarnaast ruimte voor een café. De vergunningsprocedure verliep soepel, aldus Jongens. “Dat is een groot verschil met Amsterdam, waar dat een drama is.” Hutspot moest op last van de gemeente eind vorig jaar zijn horeca-afdeling in de vestiging aan de Rozengracht sluiten. “We moeten in Utrecht aan een aantal voorwaarden voldoen, zoals het creëren van twee aparte ingangen, maar we werden heel goed ontvangen door de gemeente.”

De vestiging van 350 vierkante meter opent op 1 november zijn deuren aan de Vinkenburgstraat, vlakbij het Neude. Daarmee komt de winkelketen op een A1-locatie terecht. “Dat moet ook, omdat we in Utrecht nog aan onze bekendheid moeten werken. Onze Amsterdamse winkels zijn al destination stores geworden.”

Hutspot lanceert verder medio augustus een nieuwe website. Nu Hutspot drie jaar onderweg is, moet die beter passen bij wat het concept nu is, aldus Jongens. “De site ziet er professioneler en chiquer uit.” Hoewel het nieuwe platform site een e-commercefunctie biedt, maakt Hutspot daar voorlopig geen gebruik van. “Mogelijk bieden we ooit een eigen collectie online aan. We verkopen echter meer een ervaring dan een product. Ik heb nog nooit een webwinkel gezien die een fysieke ervaring goed vertaalt naar een online omgeving.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!