​Target helpt klanten middels beacons

Retailreus Target zet beacons in om klanten op weg te helpen tijdens het doen van hun boodschappen. Het netwerk attendeert shoppers op aanbiedingen en reviews wanneer zij door de winkel lopen.

In de nabije toekomst wil Target de mogelijkheden van beacons uitbreiden. Zo wil de retailer toegang tot het boodschappenlijstje, zodat zij deze kunnen sorteren bij binnenkomst in de winkel. Klanten kunnen dan tevens een bericht ontvangen wanneer zij een product zijn vergeten op het moment dat ze de betreffende afdeling verlaten.

Daarnaast wil Target zijn klanten de mogelijkheid bieden om een medewerker in te schakelen. Door de beacontechnologie weet de medewerker direct waar de klant zich bevindt en is hij snel ter plaatse.

In eerste instantie test Target de beacons in vijftig filialen in de Verenigde Staten. Elk van deze filialen heeft tussen de twintig en vijftig beacons geïnstalleerd. Om irritatie over het aantal ontvangen berichten bij klanten te voorkomen stuurt Target hen maximaal twee berichten per bezoek.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!