​Appdate: Intersport, Everlane en Hurry Here Now

Met de opkomst van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Everlane, Intersport en Hurry Here Now.

Everlane
Nu shoppingsapps steeds populairder worden, lijken retailers steeds meer uit de kast te halen om maar op te vallen. Everlane heeft nu zelfs weergegevens geïntegreerd in zijn e-commerce app, om suggesties te geven op basis van het weer. De online retailer staat vooral bekend om zijn basics en focus op transparantie, maar daar komt nu ook zijn ‘Dress for Today’-tool bij. De app weet dankzij het gebruik van locatiegegevens precies wat voor weer het is bij zijn gebruiker en welke kleding daar bij hoort. Die je uiteraard bij Everlane kunt kopen.

Intersport
Intersport gebruikt augmented reality in zijn nieuwe marketingcampagne, die is ontwikkeld in samenwerking met Adidas en Molenberg Media. Hierdoor is het voor gebruikers van zijn app mogelijk om de campagnetools te bekijken zonder dat zij een internetverbinding hoeven te gebruiken, en zonder dat er zo’n lelijke QR-code zichtbaar is.

Zodra gebruikers een afbeelding of een voorwerp scannen met de app verschijnt er content op het scherm. Zo zien zij een Adidas-video wanneer zij de bijbehorende posters in de etalage van de winkels scannen en kunnen zij hun favoriete voetbalschoen scannen en winnen in de nieuwe voetbalfolder van Intersport. Het augmented reality-concept ontwikkelde maakt het tevens mogelijk om Arjen Robben virtueel in de winkels te plaatsen, zodat gebruikers met hem op de foto kunnen.

Hurry Here Now
Het is naar eigen zeggen de eerste ‘local shopping community’ ter wereld. Hurry Here Now verbindt lokale, zelfstandige retailers met lokale consumenten om hen de strijd aan te laten gaan met grote ketens en online retailers. Want lazen we deze week niet dat die zelfstandige winkeliers het nog altijd zo lastig hebben?

Lokale applicaties worden met bosjes gelanceerd, maar nog geen één was afkomstig van heuse Cambridge-experts, met de ambitie om internationaal door te groeien. Retailers kunnen in Hurry Here Now hun producten aanbieden, die per uur, dag of week verschillen. Zolang ze maar tijdgebonden zijn, want anders slaat de naam van de app nergens op. De aanbiedingen zijn onderverdeeld in verschillende categorieën, zoals boodschappen en beauty. Via ‘Shop and Share’ kunnen shoppers bovendien aanbiedingen uploaden die ze tijdens het shoppen tegenkomen, om die zo te delen met de lokale community.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in