​Bol.com onder de streep in het rood

Doordat Ahold veel geld investeert in groei is bol.com op dit moment niet winstgevend. Het moederbedrijf is echter niet van plan van zijn koers af te wijken. Dat zegt financieel directeur Jeff Carr bij de publicatie van de kwartaalcijfers.

Bol.com kende volgens Ahold samen met de webwinkel van Albert Heijn een zeer goed kwartaal. De nettoconsumentenomzet steeg bijvoorbeeld gezamenlijk met ruim dertig procent. Bol.com zag zowel een significante groei in online verkeer, het aantal bestellingen en de gemiddelde waarde per bestelling.

In het kader van de omnichannelstrategie zegt het concern te blijven investeren in zijn online activiteiten. Met 680 miljoen euro was bol.com vorig jaar verantwoordelijk voor een groot deel van de online omzet van Ahold. Het retailconcern wil zijn totale online omzet binnen twee jaar verdriedubbelen, vertelde bol.com-directeur Daniel Ropers onlangs.

Vorige maand werd ook bekend dat bol.com een eigen distributiecentrum krijgt in Waalwijk, waar nu nog van de ruimte van fulfilmentpartner Docdata gebruikgemaakt wordt. Door de extra investeringen in de online activiteiten valt de marge van Ahold in Nederland 0,25 procentpunt lager uit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!