​Macy’s test geautomatiseerde pashokjes

Warenhuisketen Macy’s test momenteel een app die het offline winkelen voor klanten gemakkelijker moet maken. Met de app hoeven gebruikers het pashokje niet meer te verlaten wanneer zij kleding passen.

Macy’s heeft de bad- en sportkledingafdeling van haar vestiging in Manhattan Beach in Californië uitgerust met nieuwe technologie, die afkomstig is van Hointer. Kleding die klanten willen passen kunnen met de app gescand worden, om ze toe te voegen aan het digitale winkelmandje. Vervolgens klikken zij op ‘try on’ en krijgen ze te horen in welk pashokje ze de kleding kunnen passen.

Elk pashokje is voorzien van een tablet waarop gebruikers kunnen inloggen met hun eigen gegevens. Mochten zij de kleding in een andere maat willen passen kunnen zij dit doorgeven via de tablet. Het gewenste product wordt vervolgens met behulp van een glijgoot in het pashokje geleverd.

De pilot wordt naar verwachting uitgebreid naar de lingerieafdeling. Op de afdeling voor zwemkleding werd namelijk behoorlijk vaak gebruikgemaakt van de nieuwe technologie, zegt een woordvoerder zonder specifieke omzetcijfers weg te willen geven. Concrete plannen om ook andere winkels van de technologie te voorzien zijn er nog niet.

RetailTrends