​Brandkids stoomt door naar Polen

Het kinderkledingplatform Brandkids breidt uit naar Polen. De Nederlandse etailer zet daarmee na Duitsland, België en Groot-Brittannië voet op zijn vierde buitenlandse markt.

De klantenservice vindt plaats vanuit het kantoor in Berlijn, terwijl de distributie geschiedt vanuit het dc in Helmond. Polen is een verrassend beloftevolle markt, zegt mede-oprichter Hans Lormans tegen De Financiële Telegraaf. “De bevolking van 36 miljoen mensen is relatief jong en de economie groeit heel hard.” Circa vijf miljoen consumenten hebben een hoog besteedbaar inkomen en een grote vraag naar Westerse merkkleding, aldus Lormans. Brandkids is er met volgens hem al bij aanvang goed voor tachtig tot negentig procent van het aanbod van merkkleding.

Brandkids werd in 2013 opgericht, waarna SanomaVentures er dit jaar een meerderheidsbelang in nam. Lormans wil elk jaar een nieuwe buitenlandse markt betreden en rekent voor dit jaar op een verdubbeling van de omzet. De webwinkel boekt een omzet van enkele miljoenen euro’s, zo zei hij eerder.

Het platform verkoopt kleding van topmerken en tweedehands- en outletartikelen. De merken hebben op Brandkids een eigen brandshop-omgeving. Na het aanmaken van een account kunnen klanten zelf kledingstukken te koop zetten op de site. Brandkids handelt de betaling af voor een vaste vergoeding van 0,99 euro.

RetailTrends