​Zalando opent tech-hub om mobiele trend

Zalando heeft in Helsinki een tweede technologiehub buiten Duitsland geopend. Dat kantoor zal zich richten op de ontwikkeling van klantgerichte producten, zoals mode-apps. Dat heeft de Duitse online modeverkoper donderdag bekendgemaakt.

Zalando wil zich nog sterker positioneren als modeplatform door te investeren in technologie, en dan met name op het gebied van mobile. Inmiddels komen de meeste bezoekers (57 procent) binnen via een mobiel apparaat. “De mobiele trend zet de wereld van mode en e-commerce volledig op zijn kop en mobiele apparaten worden niet alleen gebruikt om simpelweg online te shoppen”, zegt svp technology Philipp Erler. “Daarom investeren we sterk in onze mobiele capaciteiten.”

Eerder dit jaar opende Zalando al een technologie-hub in Dublin, waar de focus ligt op onderzoek op het gebied van deep data en engineering. Inmiddels bestaat het totale tech-team van Zalando uit ruim achthonderd medewerkers, tegen vijfhonderd begin dit jaar. “Tegen het eind van 2016 willen we meer dan tweeduizend ontwikkelaars aan het werk hebben bij Zalando”, aldus Erler.

De etailer gebruikt sinds kort een nieuwe onderzoeksmethode voor de gebruikerservaring van de website. Zalando werkt met een zogenoemd userlab team, dat de nieuwste innovaties en features op de website test. Op RetailWatching wordt een inkijkje gegeven in dit conversielab.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!