​Kleding.nl-app doorzoekt tweehonderd modeverkopers

Kleding.nl heeft een eigen app geïntroduceerd voor zowel smartphones als tablets. Gebruikers kunnen daarmee de collectie van ruim tweehonderd kledingverkopers doorzoeken, waaronder de Bijenkorf, HEMA, Wehkamp, Zalando en Zara.

Met de app speelt de kledingzoekmachine in op het groeiende aantal klanten dat via smartphone en tablet binnenkomt. Bijna zes op de tien gebruikers bezoekt Kleding.nl met een mobiel apparaat. De app werd volgens het platform in de eerste 24 uur dan ook al duizenden keren geïnstalleerd.

De lancering van de app is samen met de vernieuwde website nog maar het begin, stelt directeur Peter Langenkamp. Kleding.nl zal volgens hem de komende maanden nieuwe functionaliteiten introduceren om de zoektocht naar kleding te personaliseren. “We gaan ons steeds meer richten op de individuele gebruiker en minder op de massa.”

Kleding.nl ging eerder deze maand al van start met een grote mediacampagne op zowel televisie- als radiozenders. De website claimt dat er meer dan duizend transacties per dag worden gedaan, wat resulteert in een omzet van 2,2 miljoen euro per maand. Kleding.nl is daarnaast internationaal actief met Fashiola, dat komende maand een app mag verwachten.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends