​Belgische fashionretailer richt pijlen weer op Nederland

JBC heeft donderdag een webwinkel met kinderkleding voor de Nederlandse markt gelanceerd. De omvang van de investering wordt niet bekendgemaakt, maar ‘het is wel wat’, aldus ceo Bart Claes tegen dagblad De Tijd.

JBC verkoopt kleding van onder meer de muziekgroep K3. De lancering van de webwinkel valt samen met de start van een tv-talentenjacht naar nieuwe leden voor de muziekgroep. “We gaan onze Nederlandse webwinkel in de spotlight zetten met tv-spotjes”, zegt Claes. Die worden uitgezonden tijdens de reclameblokken van de talentenjacht van Studio 100.

De Belgische fashionspeler opende hier tien jaar geleden vijf fysieke winkels, maar die moesten al snel sluiten. Claes is desondanks optimistisch over ons land. JBC heeft in tegenstelling tot toen de exclusieve verkooprechten verworven voor de Studio 100-kleding en rekent op een positieve impuls als gevolg van de talentenjacht.

JBC telt 140 fysieke winkels in België en Luxemburg. Daarnaast is de fashionretailer online actief in Duitsland en Luxemburg. Later dit jaar wordt daar China aan toegevoegd. Het concern is onderdeel van Claes Retail Group die verder eigenaar is van Mayerline. Deze kledingketen met 46 winkels richt zich op 50-plus vrouwen. De groep realiseerde in 2014 een omzet van 332 miljoen euro, weet Het Financieele Dagblad.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends