​Bax-shop 'overweldigd' door Brits succes

Bax-shop voelt zich bij zijn expansieplannen gesterkt door de succesvolle oversteek naar Groot-Brittannië. De muziekretailer is sinds deze zomer actief op de Britse markt en is naar eigen zeggen 'overweldigd' door het aantal bestellingen.

In eerste instantie zou Bax-shop begin dit jaar zijn Britse webwinkel lanceren. Door 'technische hick-ups' verschoof dat naar juli. "Desondanks halen we aan het einde van dit jaar naar verwachting 130 procent van de omzet die we hadden geraamd voor heel 2015", zegt marketingmanager Sabine Vos tegen RetailNews.

Bax-shop werkt voor zijn platform met lokale tekstschrijvers die vaak zelf muzikant zijn. Zij verzorgen content die past bij de Britse consument, zodat de site een lokaal gevoel uitstraalt. De retailer maakt daarnaast gebruik van reclamekanalen als Adwords en biedt zijn producten aan op Amazon. Sindsdien lopen de orders ‘op volle toeren’. “Dit Engelse succes bemoedigt ook de plannen voor de Spaanse en Italiaanse markt, die als volgende landen op de rit staan om een site te openen”, aldus Vos. ”Daarna volgt Zweden.”

Naar verwachting worden de Spaanse en Italiaanse webwinkel begin volgend jaar gelanceerd. Eind 2016 is dan de beurt aan Zweden. Bax-shop is naast Groot-Brittannië en Nederland online actief in België, Frankrijk en Duitsland. De retailer komt nu met radiocommercials om zijn positie in de twee laatstgenoemde landen te verstevigen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends