​De snoepwinkel van Prada

Prada deed vorig jaar menig wenkbrauwen fronsen met de aankoop van het iconische Pasticceria Marchesi. Wat moet een luxemerk met een bijna tweehonderd jaar oude patisserie in Milaan? Opschalen, zo blijkt vandaag.

Prada opende woensdag de tweede winkel van Pasticceria Marchesi in Milaan. Het interieur is volgens Vogue precies wat je van het Italiaanse modehuis kunt verwachten: gebloemd jacquard behang, groene fluwelen stoelen en vitrines met Rosenthal porselein.

In de winkel geen kleding, maar beroemde koffie en gebak van Pasticceria Marchesi, evenals thee, chocolade en andere traditionele snoepwaren.

Waarom Prada zijn horizon op de manier verbreedt blijft nog altijd wat onduidelijk. Bij de aankoop van tachtig procent van de aandelen in het Milanese bedrijf liet topman Patrizio Bertilli weten dat het de eerste van verschillende ‘toekomstige ontwikkelingsprojecten’ voor Prada betekende. Vooral het gegeven dat Marchesi symbool staat voor de Milanese topkwaliteit sprak hem aan. “Ons doel is om op een effectieve wijze samen te werken, met respect voor de traditie.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in