​Zeeuwse modezaak implementeert technologische snufjes

Mannenmodewinkel Van Westen heeft zijn deuren heropend met zowel een nieuw interieur als nieuwe technologie. Zo hangen er meerdere schermen in de winkel, wordt er gebruikgemaakt van beacons en zijn de volledige collecties van aanwezige merken via een touchscreen in te zien.

De winkel in het Zeeuwse Zaamslag opende eind vorige maand zijn deuren na een verbouwing. “Veranderende marktomstandigheden en ideeën over hoe de retail eruit moet komen te zien, maakten dat er een plan van aanpak werd gemaakt voor een restyling”, legt mede-eigenaar Johan van Westen uit. “Het was voor ons een grote stap, maar iemand zei ons: ‘Ik weet niet of je te vroeg kunt zijn, maar je kunt wel te laat zijn’.”

Voor de uitrol van de technologische vernieuwingen werkte de modezaak onder meer samen met fashionsoftware-bedrijf ACA. Tweets van consumenten met de hashtag #vanwestenmannen worden tegenwoordig gepresenteerd op een groot scherm in de winkel. Daarnaast is er een loyalty-app geïntroduceerd, die is gekoppeld aan beacontechnologie. Daardoor is directe communicatie mogelijk met consumenten die binnen het bereik van de zenders komen, legt Van Westen uit. “Het is tevens mogelijk om naast aankopen, ook het gedrag van de klanten te belonen met loyalty-punten.”

Behalve de winkel is ook de website onder handen genomen. Die is nu responsive, terwijl net als in de winkel de uitgebreide voorraad van merken als PME Legend, Profuomo, State of Art en Ledub zijn in te zien. Dat is mogelijk door een koppeling met Stockbase, het platform waarmee modeleveranciers hun voorraad beschikbaar kunnen stellen aan de webshops en apps van de retailers.

Ga voor foto’s van de vernieuwde winkel naar RetailWatching.

RetailTrends