​Nieuwe koopknop moet verkoop via Twitter aanjagen

Twitter heeft een nieuwe koopknop geïntegreerd om de verkopen via het kanaal te vergroten. Het kanaal werkt hiervoor samen met financieel dienstverlener Stripe, die vanaf het begin betrokken is bij de integratie van Twitters koopknop.

Voor consumenten moet de zogenoemde Relay-button het koopproces vereenvoudigen. Als ze eenmaal Relay of een dienst van Stripe hebben gebruikt, is bijvoorbeeld hun betaalinformatie al bekend. Daardoor kunnen ze hun aankoop sneller afronden. Twitteraars kunnen daarnaast in veel gevallen het product direct via de nieuwe koopknop in een tweet aanschaffen.

Relay is een universele button waarmee retailers via verschillende apps kunnen verkopen. De API is gekoppeld aan de verkoopvoorraad, zodat het beschikbare productaanbod realtime wordt aangepast. Retailers inventariseren hun producten op één plek, waarna hun assortiment zichtbaar is in elke app gekoppeld met Relay. Hierdoor kunnen de producten zowel via Twitter als andere e-commerceplatforms als ShopStyle worden aangeboden.

Twitter hoopt met Relay meer omzet via zijn koopfunctie te genereren. Bijna tweederde van de Twitter-gebruikers heeft weleens iets gekocht naar aanleiding van een Twitter-post, zegt head of e-commerce Nathan Hubbard tegen Reuters. “Nu m-commerce en het gebruik van social media stijgen, gaan consumenten steeds meer kopen in de apps waarmee ze dagelijks bezig zijn.”

De microblogdienst kondigde onlangs al twee nieuwe diensten aan om meer shoppable te worden. De dienst Product and Place Pages geeft specifieke producten en plaatsen een speciale pagina, waarna gebruikers van Twitter ze direct kunnen aanschaffen. De service Collections geeft twitteraars de mogelijkheid een productcollectie te starten en te delen met volgers.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends