​House of Eléonore wil luxe toegankelijker maken

Het Nederlandse juwelenmerk House of Eléonore heeft maandag zijn eerste collectie gelanceerd. Daarmee gaat het concept van de jonge ondernemer Bernd Damme in samenwerking met diamantenslijper Royal Asscher officieel van start.

Beide juwelenhuizen zien voor de toekomst veel kansen voor ‘laboratory created’ diamanten, omdat diamantmijnen volgens Damme rond 2020 ‘uitgeput beginnen te raken’. Door pure koolstof onder extreme druk te verhitten tot een temperatuur van vijftienhonderd graden, ontstaat een diamant die vergelijkbaar is met een diamantmijn, zo legt hij uit in het septembernummer van RetailTrends. Deze laboratory created diamanten zijn daardoor goedkoper en in meerdere kleuren te verkrijgen.

Damme wil luxe zo niet alleen duurzamer, maar ook toegankelijker maken. In veel winkels voert ‘het pluche’ volgens hem de boventoon. Bovendien is de dienstverlening in de winkels niet aangepast aan het veranderende consumentengedrag, stelt hij. “Ze zijn nog altijd alleen tussen tien en zes geopend, waardoor je er na werktijd niet langs kan.”

House of Eléonore is van plan om komend voorjaar een conceptstore te openen in hartje Amsterdam en ziet mogelijkheden voor shop-in-shops in het buitenland. Daarnaast staan de eerste events van de ‘traveling experience’ in Antwerpen, Parijs en London op de agenda, waar consumenten onder meer diamantslijpers en goudsmeders aan het werk kunnen zien of bekijken hoe prototypes van juwelen uit een 3D-printer komen. “Mensen kunnen op deze wijze kennismaken met het vakmanschap, diamanten en innovatie.”

House of Eléonore is één van de tien RetailRookies die in het septembernummer van RetailTrends worden belicht. Daarin vertelt Damme meer over de plannen en ambities van zijn startup en hoe hij de diamanten- en juwelenindustrie een impuls wil geven. “Die zijn nu alles behalve innovatief”, stelt hij. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!