​Aldi verbetert garantieafhandeling na kritiek

De Consumentenbond stelt dat Aldi zijn kritiek op de garantieafhandeling ter harte heeft genomen. Consumenten die defecte artikelen in de winkel afgeven, worden namelijk niet langer naar de fabrikant doorverwezen.

In juli kwam de Consumentenbond tot de conclusie dat de Duitse discounter de garantiewet aan zijn laars lapte, omdat klanten met producten die na meer dan een maand defecten vertonen niet in de winkel konden afgeven. Winkeliers zijn echter wettelijk verplicht het product in de winkel aan te nemen.

Aldi heeft flink wat verbeteringen doorgevoerd, stelt de organisatie. Zo heeft de supermarktketen nu een praktische procedure om defecte artikelen ter reparatie in de winkel af te geven en vinden klanten op de website meer informatie over de garantieafhandeling.

Aldi biedt volgens de Consumentenbond in de eerste maand na aankoop zelfs een garantieregeling die vriendelijker is dan vereist. De organisatie gaat er nu vanuit dat het garantieprobleem is opgelost.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!