​WAAR wil na investering flink uitbreiden

Cadeauwinkelketen WAAR gaat meer vestigingen openen en ook levensmiddelen verkopen. De verkoper van duurzame producten heeft daarvoor een kapitaalinjectie gekregen van het ABN AMRO Social Impact Fund.

WAAR heeft de ambitie om door te groeien naar 48 winkels in 2018. De retailer beschikt nu nog over zeventien vestigingen in ons land, tegen tien in 2013. Half oktober wordt een grote winkel geopend in Tilburg, zegt ceo Alec Clement. “Een nieuwe mijlpaal omdat we daar ook levensmiddelen gaan verkopen.”

WAAR gelooft volgens Clement dat verandering in het gebruik van producten en koopgedrag nodig is. Hij wijst daarvoor op klimaatverandering, uitputting van grondstoffen en het lage loon van producenten en leveranciers in ontwikkelingslanden. Alle producten van WAAR zijn duurzaam geproduceerd, fairtrade, biologisch, ecologisch, gerecycled of gemaakt door sociale ondernemingen.

De keten levert een grote bijdrage aan de ontwikkeling van de social enterprise markt, stelt directeur Eric Buckens van het investeringsfonds. Ondernemers die vergelijkbare producten bieden hebben namelijk moeite bij het vinden van verkoop- en distributiemogelijkheden. “Hiervoor biedt WAAR een platform.”

Het ABN AMRO Social Impact Fund investeerde eerder onder meer in Beebox, dat via een box producten bezorgt van boeren uit de buurt.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends