​BAS Group verkeert in financiële problemen

BAS Group heeft vrijdag uitstel van betaling gevraagd voor de winkelformules Dixons, iCentre en MyCom. Samen met een bewindvoerder wordt gewerkt aan een doorstart van deze en enkele andere vennootschappen. Dat heeft het retailconcern zaterdag bekendgemaakt.

BAS Group nam eerder dit jaar afscheid van oprichter en ceo Steven Bakker en liet daarbij al weten ‘keihard te moeten vechten’. Bakker werd opgevolgd door voormalig BCC-topman Peter Brussel, onder wie nu uitstel van betaling is aangevraagd.

De winkels en webshops blijven tot nader order geopend. BAS Group laat weten 'onverminderd vertrouwen' te hebben in een succesvolle toekomst van de onderneming.

Bij het retailconcern werken zo’n twaalfhonderd mensen, die per mail zijn ingelicht over de situatie. In 2013 was al sprake van een grootschalige reorganisatie, waarbij vier functies werden geschrapt. Eerder dit jaar nam Dixons bovendien afscheid van alle retail process managers, terwijl het aantal area store managers werd teruggebracht.

Ruim de helft van alle werknemers bij BAS Group zijn actief voor Dixons, dat over 88 elektronicawinkels beschikt. MyCom beschikt over 350 medewerkers en 38 vestigingen. Apple-verkoper iCentre werd in juni 2013 al failliet verklaard, waarna BAS Group 24 van de 34 filialen overnam. Er werken 190 mensen bij iCentre.

Beeld: WSB Interieurbouw

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!