​Appdate: Amazon Flex, Christine le Duc en WineStein

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Amazon, Christine le Duc en Hoogvliet.

Amazon Flex
Niet alleen logistieke dienstverleners zitten aan de pakketjes van de Amazon-klant, ook de consument zelf mag voortaan bezorgen. De Amerikaanse etailer heeft daarvoor Amazon Flex geïntroduceerd, een Uber-achtige bezorgdienst. Consumenten vanaf 21 jaar met een auto en Android-telefoon kunnen zich aanmelden voor de bezorgdienst. Amazon checkt vervolgens hun achtergrond en geeft ze toegang tot de app, waar de bezorgklussen staan. De bezorgers geven in de app aan waar ze willen bezorgen en wanneer ze beschikbaar zijn. Ze kunnen tussen de twee en twaalf uur inruimen voor het bezorgen van pakketten die verstuurd worden via Prime Now, de dienst van Amazon die bestellingen binnen een uur thuisbezorgt.

Amazon Flex wordt zeven dagen per week ingezet en is van start gegaan in Seattle, de thuisstad van Amazon. Op korte termijn wordt de bezorgmethode ook in Manhattan, Baltimore, Miami, Dallas, Austin, Chicago, Indianapolis, Atlanta en Portland geïntroduceerd. Bezorgers kunnen achttien tot 25 dollar per uur verdienen, belooft Amazon.

Christine le Duc
Christine le Duc werkte er bijna een jaar aan, maar deze week was het zover: de lancering van zijn app. Een spannende app, als we de erotiekketen geloven. ‘De app prikkelt de fantasie op een vrouwvriendelijke manier en daagt de gebruiker uit zijn fantasieën waar te maken.’ Dat klinkt als vieze plaatjes om het winkelmandje zo snel mogelijk gevuld te krijgen, maar niets is minder waar. Zo wordt wekelijks een nieuw erotisch verhaal in de app opgenomen en beantwoordt een BN'er elke maand acht ‘stoute’ vragen. Bovendien is er de sectie Playtime, waar gebruikers met een digitale legpuzzel aan de slag kunnen.

De app toont natuurlijk ook de nieuwste producten uit het assortiment van Christine le Duc, met de mogelijkheid die te bestellen. Bovendien krijgen gebruikers van de app regelmatig exclusieve kortingen. Christine le Duc is vooral heel blij dat zijn app is goedgekeurd, want zeker Apple is volgens de retailer erg streng als het om erotiek gaat.

Hoogvliet
De supermarkten van Hoogvliet zijn deze week stuk voor stuk uitgerust met een interactief wijnadviessysteem. Het bestaat uit een tabletcomputer die in het wijnschap is geïntegreerd en waarmee klanten een passende wijn kunnen zoeken. Het wijnadvies komt tot stand met behulp van zelflerende algoritmes, die zijn ontwikkeld door wetenschappers van de Radboud Universiteit Nijmegen in samenwerking met wijn- en foodexperts. Over de naam is wekenlang nagedacht: WineStein.

WineStein is ook verkrijgbaar als app voor iPhone en Android. Dat betekent dat klanten dus niet in de winkel hoeven te zijn om een keuze te maken uit het wijnassortiment. In de gratis app kunnen ze, net als in de winkel, op drie manieren een passende wijn uitzoeken: door te zoeken op gerecht, op gelegenheid of op smaakvoorkeur. Vervolgens wordt een route naar het dichtstbijzijnde filiaal van Hoogvliet uitgestippeld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in