​Thuiswinkel-leden mogen Europees keurmerk voeren

Thuiswinkel.org heeft samen met de overkoepelende organisatie Ecommerce Europe een pan-Europees keurmerk gelanceerd. Leden van de Nederlandse belangenvereniging mogen dit zogenoemde Ecommerce Europe Trustmark naast hun Thuiswinkel Waarborg-keurmerk voeren. Dat laat Thuiswinkel.org woensdag weten.

Door het nieuwe keurmerk te voeren laten de retailers zien dat ze aan Europese wet- en regelgeving voldoen. Het doel is om de internationale verkoop te stimuleren door consumenten en retailers zo beter te beschermen.

Er is een sterke vraag naar duidelijkheid en transparantie bij crossborder verkopen op het internet, stelt directeur Wijnand Jongen. “Niet alleen vanuit Nederland, maar vanuit heel Europa. Een Europees keurmerk draagt daar sterk aan bij.”

Eén op de acht Nederlandse retailers verkoopt op dit moment online aan buitenlandse consumenten, zo bleek onlangs uit een studie van de Europese Commissie.Dat is iets boven het Europees gemiddelde, dat op twaalf procent ligt. Het aantal winkeliers dat over de grens verkoopt is de afgelopen vijf jaar echter amper gegroeid.

Het keurmerklogo:

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!