​NS stoot zijn stationswinkels af

NS Retail wil zijn winkellocaties de komende drie tot vijf jaar overdragen aan geschikte marktpartijen. Alleen de formules Kiosk en StationsHuiskamer worden niet uitbesteed. Dat laat een woordvoerder weten tegenover FoodClicks.

De inmiddels vertrokken topman Timo Huges vertelde eerder dit jaar al een deel van het vastgoed en de activiteiten op stations meer aan de markt over te willen laten. “Waarom moet NS hamburgers bakken?”, vroeg hij zich af. Zo’n veertig procent van de werkzaamheden in stationswinkels wordt door het personeel van NS gedaan. Het bedrijf is onder meer actief als franchisenemer van AH to go, La Place en Burger King en ontwikkelt eigen formules als de Broodzaak en Julia’s.

HMSHost nam al drie vestigingen van La Place en zeventien van Burger King over. Onderhandelingen om ook de andere vestigingen over te nemen bevinden zich in de eindfase. Alleen de ondernemingsraad kan de voorgenomen besluiten van NS Stations nog blokkeren, aldus FoodClicks.

NS blijft na een overdracht de regie houden over de formules op de stations, aldus de woordvoerder. Daarnaast geldt als voorwaarde dat alle medewerkers worden overgenomen en hun arbeidsvoorwaarden behouden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!