​Amsterdams tassenlabel omzeilt retailkanaal

Reistassenmerk Travelteq verkoopt zijn producten voortaan rechtstreeks aan consumenten. Het Amsterdamse label wil daarmee de hoge marges van tussenpersonen omzeilen.

Travelteq heeft hiervoor zijn website vernieuwd en voorzien van een bestelfunctie. Bestellingen binnen Nederland worden via PostNL binnen twee dagen bezorgd. Bezorging is kosteloos wanneer het bestelbedrag boven de tweehonderd euro ligt.

“Op een gegeven moment waren we door marges van tussenpersonen genoodzaakt onze prijzen te verhogen naar het segment boven de duizend euro van andere luxemerken”, zegt oprichter Michiel van Ogtrop. Dat sloot volgens hem niet aan bij het label. “We geloven dat de toekomst van retail ligt in het direct verkopen aan consumenten.”

Merken stappen steeds vaker in de B2C-markt. Zo omzeilt het Britse designlabel Made.com margepakkers als agenten, importeurs en winkels en opent koffiemerk Nespresso flagshipstores op Nederlandse A-locaties. Was- en levensmiddelenproducent Unilever maakte daarnaast donderdag de overname van de Italiaanse ijsmaker GROM bekend, die wereldwijd meer dan zestig ijssalons exploiteert.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!