​Kroger test slimme schappen

De Amerikaanse supermarktketen Kroger heeft een vestiging in Cold Spring uitgerust met digitale schappen. Het filiaal, dichtbij zijn thuisbasis in Cincinnati, beschikt nu over 2200 digitale schappen waarop afbeeldingen met de prijzen staan vermeld.

De digitale schappen bevinden zich in het midden van de supermarkt, voornamelijk in de gangpaden met houdbare producten. Kroger is van plan om meerdere toepassingen van de nieuwe technologie te testen. Zo kan de schap met behulp van bluetooth een signaal afgeven of een tekstbericht sturen wanneer de klant een product voorbij loopt dat op zijn mobiele boodschappenlijst staat.

Verder denkt Kroger eraan een deel van het schap op te laten lichten, wanneer een klant aangeeft op zoek te zijn naar een specifiek product. Bovendien kunnen producten voorzien worden van informatie over allergieën, bijvoorbeeld via een herkenbaar logo bij glutenvrije producten. “Het is niet de vraag of het mogelijk is, maar wanneer”, zegt cio Christopher Hjelm.

De nieuwe technologie is door Kroger zelf ontwikkeld. Hoeveel geld daarmee gemoeid is, wil de retailer niet zeggen. Bekijk een video van de slimme schappen op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!