​FuturumShop zet eerste stappen in fysieke retail

FuturumShop heeft afgelopen weekend in Amsterdam zijn eerste fysieke vestiging officieel geopend. Daarmee zet de online sportretailer zijn eerste stappen op het gebied van fysieke retail, zegt ceo Harmen van der Meulen. “Het is mijn stellige overtuiging dat online en offline retail in elkaar smelten.”

De eerste fysieke vestiging van FuturumShop zat er al een tijdje aan te komen. Zo liet Van der Meulen een jaar terug al weten dat er een vestiging in thuisstad Apeldoorn zou komen. Die opening is inmiddels uitgesteld tot het voorjaar van 2016.

Het eerste fysieke filiaal is nu geopend in de Amsterdamse Haarlemmermeerstraat en draagt de naam FuturumClub. Daarmee blijft FuturumShop volgens de ceo weg van de traditionele benadering van het ‘pushen van verkoop’. Zo kunnen klanten er aan hun fiets sleutelen, passend advies krijgen van één van de specialisten of aan een evenement deelnemen. Daarmee heeft de vestiging veel weg van de Amsterdamse locatie van Rapha Cycle Club, die eerder dit jaar opende. Deze winkel fungeert als ontmoetingsplek voor fietsliefhebbers.

Verder heeft de retailer een eigen app ontwikkeld, die klanten in staat stelt de barcode van een product te scannen om een video te bekijken of het direct te bestellen. Alle producten kunnen thuisbezorgd of in het filiaal opgehaald worden.

Uiteindelijk moet de app doorgroeien tot een soort forum waar klanten elkaar helpen, vertelt de eigenaar. Verder gaat FuturumShop een eigen magazine uitgeven. “Het openen van de FuturumClub is echt pas het begin van onze ambities”, aldus Van der Meulen. Bekijk op RetailWatching foto’s van de FuturumClub in Amsterdam.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends