​Albert Heijn verkoopt online in China

Albert Heijn geeft zijn tijdelijke webwinkel op Tmall een definitief vervolg. De keten probeert met de lancering van een online supermarkt een stokje te steken voor de doorverkoop van derden, meldt Het Financieele Dagblad.

Veel AH-producten worden in het land tegen hogere prijzen verkocht op sites als JD.com en Tmall. Daarbij kan worden gerommeld met de artikelen. Door de producten zelf te verkopen op het platform van Alibaba kan AH de kwaliteit en zijn merkimago beter beschermen.

AH verkocht in september al tijdelijk via ah.tmall.hk producten als multivitaminen en zwangerschapsolie. Concrete verkoopplannen zijn er niet, stelde de retailer toen. Inmiddels is het platform gevuld met circa honderd food en non-foodproducten van AH’s private label en A-merken. De productprijzen liggen in de Chinese webwinkel flink hoger dan in de stenen vestigingen in ons land. Zo kost shampoo omgerekend tien euro, terwijl die in de supermarkten 3,79 euro kost. “Dit initiatief past in de ondernemersgeest binnen ons bedrijf en de voortrekkersrol die we hebben met onze online activiteiten”, aldus een woordvoerder.

Nederlandse retailers als G-Star, Flinders en Holland at Home zijn al via Tmall Global actief in China. Alibaba praat met verschillende grote Nederlandse retailers over hun aansluiting bij het platform, zo liet directeur international e-commerce Ken Ardali van Alibaba onlangs weten in EtailTrends. “Ik kan op dit moment geen namen noemen, maar er komen wel degelijk ontwikkelingen aan.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends