​Zalando investeert zich naar 'uitzonderlijke groei'

Zalando heeft in het derde kwartaal 41 tot 43 procent meer omzet geboekt, maar ziet zijn operationeel verlies oplopen. Dat blijkt uit de voorlopige kwartaalcijfers die donderdag zijn gepubliceerd.

De Duitse online modeverkoper zag zijn omzet toenemen tot maximaal 717 miljoen euro. Het operationeel verlies ligt echter tussen de achttien en 32 miljoen euro. Vorig jaar pronkte Zalando nog met een plus van vier miljoen euro. Over de eerste negen maanden ligt de operationeel winst nog wel op 27 tot 41 miljoen euro.

De winstgevendheid van Zalando kreeg in het derde kwartaal vooral een knauw door hogere kosten voor fulfilment en marketing. Zo werd er veel geld gestoken in technologische vernieuwingen en werd de app flink gepromoot.

De resultaten zijn volgens bestuurder Rubin Ritter in lijn met de strategie van Zalando, waarbij geïnvesteerd wordt in groei op de lange termijn. “We blijven vasthouden aan onze weg naar winstgevende groei, maar we zijn bereid wat winstgevendheid op te geven om de groei te versnellen en marktaandeel te winnen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!