​Waarde winkelmandje op mobiel device stijgt

Nederlandse consumenten geven steeds meer geld uit als ze shoppen via hun smartphone of tablet. Dat concluderen GfK, iDEAL en Thuiswinkel.org in de eCommerce Payment Monitor.

In de eerste zes maanden van dit jaar was het gemiddelde bedrag bij een aankoop via de tablet 98 euro. Dat is een stijging van 21 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Bij een aankoop via de smartphone is het winkelmandje inmiddels gemiddeld goed voor 55 euro, een stijging van 27 procent.

Consumenten raken blijkbaar steeds meer vertrouwd met shoppen via een mobiel device, stelt adviseur betalingsverkeer Paul Alfing van Thuiswinkel.org. “De groei kan versneld worden als betaalinstellingen investeren in nog eenvoudiger betaaloplossingen zoals one-click buy.”

Inmiddels zijn smartphones goed voor zes procent van de online aankopen, terwijl tablets een aandeel van veertien procent innemen. De laptop en desktop worden met een aandeel van 77 procent nog het meeste gebruikt tijdens het online shoppen. In het eerste halfjaar van 2015 werden in ons land volgens de onderzoekers bijna 67 miljoen aankopen online gedaan.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends