​Action 'op termijn' naar nieuwe markten

Action richt zijn blik voor verdere internationale expansie niet alleen op België, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg. “We kijken ook naar meerdere landen in Europa waar we nog geen winkels hebben”, zegt een woordvoerder tegen RetailNews.

Action zal in een aantal van deze nieuwe landen op termijn winkels openen, laat de woordvoerder weten. Welke dat zijn, kan zij echter niet zeggen. “We hebben er voor gekozen om pas over de locatie van nieuwe winkels te communiceren op het moment dat we honderd procent zeker weten óf en wanneer een winkel daadwerkelijk geopend gaat worden.”

De winkelketen is op zoek naar mensen die zijn ‘international store leadership program’ gaan volgen, om door te groeien tot area- of countrymanager van bestaande of nieuwe markten. Tijdens dit programma worden ze in landen geplaatst waar Action operationeel is, of waar de retailer streeft in de komende jaren actief te worden.

De eerste winkel in Luxemburg opende vorige maand nog zijn deuren. Action beschikt inmiddels over circa zeshonderd vestigingen, verdeeld over vijf landen. Eerder dit jaar liet de retailer al weten de ambitie te hebben om in Europa nog meer winkels te openen. Om die groei te faciliteren wordt volgend jaar onder meer een derde distributiecentrum in Frankrijk geopend, op zo’n vijftig kilometer van Parijs.

De expansie van Action voltrekt zich als een olievlek, liet scheidend ceo Ronald van der Mark al weten in RetailTrends. "Vanuit onze bestaande operatie breiden we voortdurend uit." Daarnaast bekijkt Action volgens hem de mogelijkheden van een leapfrog-expansie, waarbij Action in een keer naar een nieuwe markt springt die niet aan het bestaande marktgebied grenst. "Maar dat is veel complexer. Voor onze operatie is dat minder geschikt, want we beleveren alle winkels dagelijks en we hebben een snelle doorstroming van assortimenten."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!