​Ook Lidl stapt in markt van online boxen

Lidl laat consumenten in zijn thuismarkt online boxen met voorraadartikelen bestellen. De discountketen heeft hiervoor de dienst Lidl Vorratsbox gelanceerd.

Klanten kunnen online hun eigen box samenstellen met houdbare foodproducten en non-foodartikelen, zoals olijven, thee en schoonmaakmiddelen. Ze ontvangen hun box binnen twee tot drie dagen thuis of kunnen hun pakket ophalen in een afhaalpunt van DHL.

De bezorging is na invoering van een actiecode voorlopig kosteloos. Testklanten sluiten volgens de nieuwssite Onlinehändler-News echter niet uit dat ze in een later stadium voor een minimum bedrag aan bestellingen moeten plaatsen.

Lidl verkoopt in Duitsland al veel producten online. In ons land vinden de e-commerceactiviteiten nog op kleine schaal plaats. Afgelopen zomer zocht de discountketen een senior manager online om zijn e-commerceactiviteiten uit te rollen.

De lancering van de Vorratsbox vindt kort plaats nadat Amazon in Duitsland en Oostenrijk Amazon Pantry introduceerde. Prime-leden kunnen bij deze dienst boxen met voorraadproducten bestellen. In ons land bieden onder meer Albert Heijn en HelloFresh online boxen aan. Die bestaan echter met name uit versproducten, waarmee klanten maaltijden kunnen bereiden.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends