​Primark verschijnt op duurdere locaties

Primark heeft voldoende zelfvertrouwen om voor steeds betere locaties te kiezen. Dat zegt Paul Lister van moederconcern Associated British Foods in Het Financieele Dagblad. “Het is duurder, maar we verkopen er ook meer.”

De winkels van Primark worden steeds groter. Het grootste filiaal van ons land staat in Arnhem en meet zesduizend vierkante meter, maar in Madrid is een winkel geopend die ruim twee keer zo groot is. Verder wordt volgens Lister flink in de filialen geïnvesteerd, door gangpaden te verbreden en meer mannequins en videoschermen te plaatsen.

In Nederland beschikt de Ierse modeketen over twaalf vestigingen en staan er nog enkele openingen op de planning. Bovendien is Primark bezig met de aankoop van nieuwe panden, maar hoeveel dat er worden wil Benelux-directeur Ronald Voogt niet zeggen. “Waarom zouden we ons een grens opleggen?”

Vorige week lieten de twee topmannen al weten dat er geen plannen zijn om een webshop te openen, omdat de logistiek en retourzendingen ingewikkeld en duur zijn. “Wij moeten onze kosten laag houden, onze marges zijn veel kleiner dan die van concurrenten.” In het novembernummer van RetailTrends vertellen Lister en Voogt meer over de expansieplannen van de kledingdiscounter. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!