​Amazon denkt aan eigen kledinglijn

Amazon overweegt zijn eigen fashionlabel in de markt te zetten. Dat heeft vicepresident Jeff Yurcisin van Amazon Fashion gezegd tijdens een congres.

De e-commercegigant denkt met een private label gaten in de markt te kunnen opvullen. Sommige fashionlabels willen namelijk niet samenwerken met Amazon omdat de vormgeving van de website niet past bij hun positionering.

De aankondiging is volgens BuzzFeed opvallend omdat het concern juist fashionlabels probeert binnen te halen op Amazon Fashion. Dat platform bedient volgens Yurcisin momenteel veertig miljoen consumenten.

Amazon bestempelde eerder al de fashion- en foodbranche als meest kansrijke segmenten. De e-commercegigant werkt aan de lancering van een huismerklijn voor boodschappenen, meldde The Wall Street Journal eerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!