​Leesvoer voor de novembermaand

RetailWatching tipt zes boeken die professionals in retail niet kunnen missen. Een selectie van de meest opvallende en inspirerende boeken die onlangs verschenen, over onder meer het verlagen van de drempel voor innovatie en actuele uitdagingen binnen de logistiek.

Ondernemen is een ABC’tje
Als medeoprichter van websuper Picnic weet Michiel Muller als geen ander nieuwe mogelijkheden te ontdekken. Muller beschrijft zijn methode die de drempel voor het ontplooien van nieuwe activiteiten verlaagt. Het begint ermee dat je de veilige haven (A) durft te verlaten om iets nieuws te gaan proberen. Wat dat nieuwe is, en hoe je dat bereikt, is het leuke aan ondernemen. In (B) zal je andere mogelijkheden zien: het gouden perspectief van een nieuwe business (C).

Auteur: Michiel Muller
Prijs: 20 euro

De nieuwe weg
De auteur beschrijft ondernemersvaardigheden die helpen van een product of dienst een commercieel succes te maken. Dat succes ontstaat door op constructieve wijze met klanten in contact te komen. Het boek is geschreven in romanvorm, waarbij de hoofdpersoon de zeven essentiële stappen op weg naar meer omzet doorloopt.

Auteur: Jochem Jarigsma
Prijs: 19,95 euro

Zakelijke doelen bereiken met social media
Veel organisaties doen maar wat op social media. Vaak is er geen direct verband tussen actie en resultaat. Met het praktische model uit dit boek wordt social media gericht ingezet. Het model is gebaseerd op twaalf doelstellingen, zoals naamsbekendheid vergroten of productiviteit verbeteren. Die doelstellingen zijn verdeeld in drie categorieën: klant, omgeving en organisatie. Voor elke doelstelling geven de auteurs aan welke activiteiten op social media die doelstellingen helpen realiseren.

Auteurs: Marco Frijlink & Wilco Verdoold
Prijs: 21,99 euro

Alles is marketing
Met twintig jaar ervaring als marketingdirecteur in het achterhoofd beschrijft de auteur hoe marketing altijd in beweging is. Theorieën en opvattingen die in veel gevallen misschien wel bekend zijn, worden opgefrist en zichtbaar gemaakt aan de hand van voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de auteur. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met praktische tips.

Auteur: Truus Koppelaar
Prijs: 16,90 euro

De hei op!
Een sterk team is goud waard, maar het valt niet altijd mee om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Hoe komt het dat de effecten van zogenoemde heidagen op de lange duur vaak verdwijnen? Hoe zorg je er als teamcoach en als leidinggevende voor dat een teaminterventie succesvol wordt? Een boek over teamontwikkeling, waarbinnen groepsdynamiek een grote rol speelt.

Auteurs: René Meijer & Lex Mulder
Prijs: 22,50 euro

Supply chain management
In deze Engelstalige heruitgave van Supply chain management staan hedendaagse uitdagingen binnen de logistiek centraal. Duidelijk wordt het belang van sterke ketenlogistiek en het effect daarvan op een onderneming. Ook is er uitgebreid aandacht voor de gevaren en gevolgen van gebrekkige leiding op logistiek gebied.

Auteur: Sunil Chopra & Peter Meindl
Prijs: 74,45 euro

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in