​Wat deze week verder voorbij kwam…

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Forbes, Econsultancy, Business Insider, Business of Fashion en Fortune.

Alibaba's rovers
China luidde deze week de noodklok over de grote hoeveelheid namaakartikelen die online van eigenaar wisselen. Meer dan veertig procent is nep of gewoonweg van slechte kwaliteit, aldus de staatspers. Alibaba weet er alles van, maar de kans is klein dat het probleem wordt opgelost.

Bron: Forbes http://onforb.es/1PaoSAz

Opgepast
Amazon komt naar de winkelstraat en de kritiek is niet van de lucht. Dat komt volgens blogger Jack Simpsons doordat sceptici doodsbang zijn. En dat is ook terecht. Drie redenen waarom de online gigant fysiek gaat en wat dat betekent voor de lange termijn.

Bron: Econsultancy http://bit.ly/1MCBJEW

Big brother
Jeanslabel Levi’s gaat elke beweging van zijn klanten in de winkel volgen om zijn omzet te verhogen. De retailer is sowieso niet vies van technologische snufjes.

Bron: Business Insider http://bit.ly/1WBm9Vd

Droombeeld?
H&M lanceerde donderdag een collectie in samenwerking met de designer Isabel Balmain en dat heeft de retailer geweten. Voor de winkel in Sydney stond een rij van meer dan duizend shoppers en in Londen ontstonden vechtpartijen toen klanten zich verdrongen om de items. Oja, de website kon de hausse ook niet aan. Welke retailer droomt hier nu niet van?

Bron: Business of Fashion http://bit.ly/1QiLPAU

Kopen, kopen, kopen
Walgreens wil branchegenoot Rite Aid overnemen, waardoor de drogisterijketen in één klap doorgroeit naar bijna dertienduizend winkels. Een aantrekkelijk vooruitzicht, maar analisten denken dat het zo’n vaart niet zal lopen.

Bron: Fortune http://for.tn/1lalY28

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in