​La Place moet voorzichtig internationaal groeien

La Place heeft expansieplannen, maar moet vanwege de situatie van V&D erg voorzichtig zijn. Dat vertelt ceo Bart van den Nieuwenhof van de foodformule in het novembernummer van RetailTrends.

Van den Nieuwenhof ziet onder meer groeikansen in Duitsland. De keten telt daar nu drie vestigingen en dat aantal moet langzaam toenemen. “Dat doen we uiterst voorzichtig. Gezien de positie van de V&D Group kunnen we ons ook met La Place geen fouten permitteren.”

La Place breidt verder zijn samenwerking met Ahold USA bij het Bfresh-concept uit. La Place verzorgt in beide locaties onder meer de bakkerij en smoothies, terwijl Ahold het supermarktconcept verzorgt. Volgend jaar wordt het winkelbestand uitgebouwd.

Van den Nieuwenhof voorziet eveneens een uitbreiding van het partnership met Google. Sinds enkele jaren heeft La Place een restaurant bij het New Yorkse kantoor van het technologieconcern. Die locatie is een geweldig uithangbord voor ons, stelt hij. “De samenwerking bevalt zo goed dat we volgend jaar op vijf tot acht locaties van Google in de Verenigde Staten en in Europa nieuwe restaurants openen.”

In het novembernummer van RetailTrends gaat Bart van den Nieuwenhof verder in op de toekomstplannen van La Place, de reorganisatie op het hoofdkantoor en het einde van de strijd met V&D. “Het is voor La Place van het allergrootste belang dat V&D weer gezond wordt.” De nieuwe editie van RetailTrends verschijnt eind deze week met EtailTrends. Klik hier voor meer informatie over een jaarabonnement.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends