​Albert Heijn test app tegen voedselverspilling

Albert Heijn toont afgeprijsde producten die de houdbaarheidsdatum naderen in een speciale app. De supermarktketen is hiervoor een pilot gestart in twee vestigingen in Almere en Diemen.

Producten die tegen de houdbaarheidsdatum aan zitten worden voorzien van een kortingssticker. Die artikelen zijn vervolgens realtime te zien in de AH-foodsie app. AH hoopt hiermee naar eigen zeggen de verkoop van deze producten te stimuleren, zodat er minder voedsel verspild wordt.

De Foodsie-app doet hetzelfde als de applicatie Afgeprijsd, die tot nu toe vooral bij supermarkten in het zuiden van het land wordt gebruikt. Dat moet worden uitgebreid met supermarkten uit het hele land, zei ontwikkelaar August de Vocht afgelopen zomer. “Binnen twee jaar moeten ruim zeshonderd supers getekend hebben voor de app.” Supermarkten verliezen in ons land een miljard euro aan derving.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!