​Emté opent ‘volledig nieuwe supermarkt’

Emté heeft woensdag in Dieren een supermarkt geopend die compleet anders is dan zijn vorige vestigingen. “We hebben niet vanuit de bestaande formule gedacht, maar zijn met een wit vel begonnen”, zegt een woordvoerder van moederconcern Sligro Food Group tegen RetailNews.

De pilotwinkel draagt de naam Emté 3.0, waarbij zowel de huisstijl als de winkelinrichting onder handen is genomen. “We zijn gaan denken vanuit de kracht van Emté en grote broer Sligro”, aldus de zegsman. “Dat heeft een volledig nieuwe supermarkt opgeleverd.”

Emté heeft meer ruimte gemaakt voor versproducten, die op verschillende afdelingen in de winkel worden bereid. Centraal in de winkel is ‘de keuken van Emté’ geïntroduceerd, waar verse maaltijd-, lunch-, rauwkost- en fruitsalades worden gemaakt. Verder worden in de winkel noten gebrand, is de kaasafdeling uitgebreid met assortiment van Sligro en geldt de bakkerij als blikvanger van de supermarkt. Tegelijkertijd zijn ruim duizend artikelen in prijs verlaagd.

Sligro Food Group heeft een jaar gewerkt aan de ontwikkeling van deze nieuwe formule, passend bij de nieuwe positionering ‘de lekkerste supermarkt van Nederland’. Binnenkort worden nog twee vestigingen omgebouwd tot een pilotwinkel, waarna de drie vestigingen na het eerste kwartaal van 2016 worden geëvalueerd.



Het vernieuwde logo van Emté

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!