​John Lewis via de Bijenkorf naar Europees vasteland

De Britse warenhuisketen John Lewis opent shop-in-shops in alle vestigingen van de Bijenkorf. De eerste drie worden in april volgend jaar geopend in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.

De openingen in Eindhoven en Utrecht staan voor eind volgend jaar op de planning, gevolgd door Amstelveen en Maastricht in 2017. De shop-in-shops krijgen een omvang van zo’n dertig tot 45 vierkante meter, waarbij het eigen designteam van John Lewis verantwoordelijk wordt voor de uitstraling.

De retailer verkoopt al langer online in Europa, maar is nog niet fysiek actief op het Europese vasteland. John Lewis ziet in de Bijenkorf de perfecte partner om een nieuwe markt aan te boren, zegt managing director Andy Street.

John Lewis is sinds kort al wel te vinden in Singapore, de Filippijnen en Zuid-Korea. Daar is de retailer goed ontvangen en wordt in de shop-in-shops goed verkocht, aldus Street. “Hoewel we vast blijven houden aan onze fysieke uitbreiding in het Verenigd Koninkrijk hopen we in 2016 meer internationale samenwerking aan te kondigen.”

RetailTrends

Het algoritme als smaakmaker

Exclusief voor members van RetailTrends: een artikel over hoe je algoritmes...