​Lidl investeert in 'store of the future'

Lidl steekt de komende drie jaar anderhalf miljard pond in zijn Britse winkelbestand. Zo komen er veertig tot vijftig nieuwe winkels per jaar die worden voorzien van zijn ‘store of the future’-concept. Ook de 150 bestaande winkels ondergaan een metamorfose.

De eerste winkel volgens dit nieuwe concept is donderdag geopend in Rushden, meldt The Guardian. Die winkel van 1400 vierkante meter kostte twee miljoen pond en beschikt als één van de eerste filialen over zelfscankassa’s, klantentoiletten en babyfaciliteiten. Daarnaast zijn de kassa’s groter, zodat klanten hun boodschappen na het afrekenen rustig kunnen inpakken.

Lidl zoekt het met dit concept volgens Kantar-analist Bryan Roberts wat hogerop, maar wil ook zijn huidige klantenbestand blijven bedienen. “Het gevaar is dat er kosten en complexiteit worden toegevoegd aan een model dat van oudsher gebaseerd is op het efficiënt omgaan met een beperkt aantal producten.”

In ons land opende Lidl vorige maand een vergelijkbare pilotwinkel. De supermarkt in het Brabantse Halsteren beschikt onder meer over een klantenbalie- en toilet en een nieuwe kleurstelling. Wat de verdere plannen van de Duitse supermarktketen met dit concept zijn is nog onduidelijk.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends