​Wat deze week verder voorbij kwam…

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Fortune, Daily Mail, New York Times, The Sydney Morning Herald en Quartz

Robotisering
Gerobotiseerde magazijnen kennen we inmiddels wel. Lowe’s experimenteerde vorig jaar al met een robot op de winkelvloer en nu is er ook al een robot die door de winkel kan rijden om te vertellen welke producten niet langer op voorraad liggen. Nemen robots langzaam de winkel over?

Bron: Fortune http://for.tn/20QWlE6

Over de grens?
Gezichtsherkenning versus privacy, ook in de retail blijft het een discussie. Helemaal nu Walmart de technologie heeft gebruikt om winkeldieven te herkennen. Is de retailgigant een grens overgegaan?

Bron: Daily Mail http://dailym.ai/1O6PYWk

Even lachen
Brillenverkoper Warby Parker merkte na de opening van zijn eerste winkel twee jaar terug dat zijn klanten maar wat graag foto’s van zichzelf maakten, om die vervolgens met hun vrienden via social media te delen. Inmiddels worden honderden foto’s genomen in zes van de twaalf vestigingen. Maar waarom eigenlijk?

Bron: New York Times http://nyti.ms/1SoHCdv

De volgende Apple Store van Microsoft
De Apple Store is voor menig retailer hét voorbeeld van een succesvolle winkel. Naar de ruim 110 winkels die Microsoft al geopend heeft kijkt eigenlijk niemand. Op die ene, onlangs geopend vestiging in New York na, waar Microsoft zijn grote rivaal kopieert. Nu is ook Sydney aan de beurt.

Bron: The Sydney Morning Herald http://bit.ly/1kRXzy7

Nog een kopie
Het ging toch zo goed met die Amerikaanse warenhuizen? Nou, niet als je de prestaties van Macy’s erbij pakt: een winstwaarschuwing en meer winkelsluitingen dan gepland. Als klap op de vuurpijl kopieert Nordstrom zijn concurrent.

Bron: Quartz http://bit.ly/1Nutn31

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in