​Samsungs proeftuin binnen Media Markt

Media Markt gebruikt zijn winkel in Eindhoven als proeftuin. Zo wordt zijn caféconcept er volgend jaar geïntroduceerd en wordt er plek ingeruimd voor de verkoop van elektrische fietsen. Bij succes worden die concepten naar andere vestigingen uitgerold. De derde toevoeging is vorige week officieel geopend: de Samsung Experience Store.

Samsung is inmiddels ruim een jaar actief in de Nederlandse winkelstraat met in totaal zes eigen winkels, die worden gerund door Phone House. De shop-in-shop binnen Media Markt is echter een ander concept, aldus een woordvoerder eerder tegen RetailNews. “Waar bij de Experience Stores van Phone House ook veel losse producten worden verkocht, draait het binnen Media Markt om ‘internet of things’-oplossingen.”

De shop-in-shop is gerealiseerd door reclamebureau Cheel in samenwerking met retailspecialist Tchai. Het resultaat is een ‘Connected Home’-concept van tweehonderd vierkante meter. Daarmee wil Samsung het gebruiksgemak laten zien van zijn producten in de thuisomgeving van de shopper.

Klanten kunnen in een huiskamersetting ervaren hoe de producten van Samsung met elkaar communiceren. Zo zijn de tv en audioapparatuur met een tablet te bedienen of kan de wasmachine met de smartphone aangezet worden. Of klanten kunnen zich laten 'onderdompelen in de wereld van de Gear VR'. Deze Samsung Experience Store is dan ook vooral bedoeld om mensen te laten zien wat ze met de producten kunnen, aangezien ze volgens het elektronicamerk niet meer op basis van specificaties kopen.

“Deze winkel is voor ons de perfecte proeftuin om het internet of things uit te bouwen”, zegt managing director Menno van den Berg van Samsung Nederland. Zijn bedrijf investeert volgens hem dit jaar honderd miljoen dollar in het ‘internet der dingen’ en het ontwikkelen van een open communicatiestandaard voor technologie. In Eindhoven is volgens hem ‘de technologie van morgen al te zien’. De Media Markt-winkels in Groningen en Zwolle zijn binnenkort aan de beurt.



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in