​Media Markt rolt iBOOD uit in Europa

De Nederlandse dagaanbiedingensite iBOOD wordt het komende jaar naar andere Europese landen uitgerold. De website is al in zeven Europese landen actief, maar staat aan de vooravond van een verdere expansie. Dat laat eigenaar Media-Saturn Group maandag weten.

IBOOD zit sinds de overname eerder dit jaar naar eigen zeggen niet langer tegen zijn plafond. Zo is de inkoopkracht vergroot en kunnen op de website bestelde producten in de winkels van Media Markt worden opgehaald. Inmiddels beschikt de website over 1,7 miljoen leden.

De website past goed bij de filosofie van Media Markt, aldus directeur Barry van Ruiven. Hij liet eerder dit jaar in RetailTrends al weten dat winkelen vooral leuk moet zijn. “En wat is er leuker dan live-shopping, waarin je verrast wordt door de allerbeste dagaanbiedingen. Consumenten willen voor hun aankopen niet meer afhankelijk zijn van plaats of tijd.”

Media Markt probeert met iBOOD voor koopjesjagers en Redcoon.com voor de volledige onlineshoppers verschillende doelgroepen met verschillende merken te bereiken. Bang dat dit bijt met Mediamarkt.nl, is Van Ruiven niet. Op Mediamarkt.nl kunnen klanten producten volgens hem binnen één uur in de winkel ophalen en eventueel nog extra persoonlijk advies inwinnen. “Dit type service krijg je waarschijnlijk niet op Redcoon.com of iBood.com.”

Hoe de uitrol van iBOOD in Europa vorm krijgt, is nog niet helemaal duidelijk. Daar wordt volgens hem de komende tijd naar gekeken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!