​Plus mengt zich in bezorgstrijd

Supermarktketen Plus richt zich de komende jaren op het thuisbezorgen van online boodschappen. Dat zegt algemeen directeur Jan Brouwer tegen BNR.

Boodschappen worden nu op dezelfde dag of een dag later geleverd. De supermarktketen heeft ‘grootse plannen’ om de levertijden te verkorten. “Die strategie gaan we verder uitrollen.”

Thuisbezorging is volgens Brouwer een ingewikkelde businesscase. Consumenten willen hun bestellingen snel ontvangen, met een goede service en voor een betaalbare prijs. Dat Plus er de komende jaren toch op focust, komt omdat thuisbezorging het concept van de keten versterkt. “We hoeven er geen geld aan te verdienen.”

Online klanten van Plus kunnen behalve voor thuisbezorging kiezen voor pick-up points. Het huidige aantal van zestig tot zeventig ophaalpunten wordt momenteel uitgebreid, zei vastgoeddirecteur Luuk Lantinga op het Jaarcongres RetailAgenda. Onder consumenten is echter een duidelijke voorkeur voor thuisbezorgen, aldus Lantinga. “Maar vooral de last mile is enorm duur.” De leadtime wordt volgens hem het belangrijkste product binnen het online supermarktlandschap. De partij die dat het snelst voor elkaar krijgt, heeft de belangrijkste troef in handen. “De vraag is: wat heb je daar voor over?”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!