​KFC volgt Plus op als grootste Liegebeest

Fastfoodketen KFC is door Nederlandse consumenten uitgeroepen tot Liegebeest van 2015. Wakker Dier organiseert de verkiezing elk jaar, waarna consumenten stemmen op de retailer of het merk met het meest misleidende product of reclame op het gebied van dierenwelzijn.

KFC mag de prijs in ontvangst nemen door te stellen voor dat de consument zich ‘geen zorgen hoeft te maken’ omdat de keten voor ‘goede kwaliteit kip’ zorgt. De dierenwelzijnorganisatie wijst er echter op dat KFC plofkip voor zijn producten gebruikt.

KFC kreeg volgens Wakker Dier veruit de meeste stemmen van de zes genomineerden. Nummer twee en drie zijn varkensconcepten Duroc d’Olives en Friberne, die allebei te koop zijn bij Keurslagers. Waar die twee merken hun reclame-uiting hebben aangepast, heeft KFC niet op zijn nominatie gereageerd.

Vorig jaar werd Plus uitgeroepen tot grootste Liegebeest. De supermarktketen gaf met zijn Goudse kaas een verkeerd beeld omdat de verpakking volgens Wakker Dier deed vermoeden dat de melk afkomstig is van een koe die in de wei loopt met haar kalf.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!