​Shell introduceert nieuw retailconcept

Shell gaat zijn tankstations voorzien van een nieuwe winkelformule. Dat vertelt Ewout Eelkman Rooda, verantwoordelijk voor tankstationwinkels in Benelux & Frankrijk, aan RetailNews.

De eerste pilotvestiging volgens de zogenoemde Deli by Shell-formule opende dinsdag zijn deuren in Oisterwijk. “In dit concept ligt de nadruk op verse en gezonde foodproducten”, aldus Eelkman Rooda. Zo is het assortiment uitgebouwd met driehonderd producten, waaronder meeneemmaaltijden. Daarnaast kunnen klanten zien hoe de producten ter plekke worden bereid in de open keuken. “Consumenten hebben steeds meer behoefte aan gezond voedsel en met dit concept kunnen we daarin voorzien bij mensen die zowel onderweg als bijna thuis zijn.”

Waar Shell-tankstations voorheen focusten op snelheid en efficiency ligt de nadruk bij het nieuwe concept daarnaast meer op gastvrijheid. Het personeel heeft hiervoor trainingen ondergaan en de balie met een glaswand ter beveiliging is vervangen door een welkomstbalie. “Daardoor kunnen werknemers meer persoonlijk contact hebben met de bezoekers”, zegt Eelkman Rooda.

De brandstofleverancier introduceert de Deli by Sell-formule binnen enkele weken bij nog vijf testlocaties. Eelkman Rooda wil nog niet zeggen waar die zich bevinden, behalve dat het tankstations zijn die buiten het snelwegennetwerk staan. De locaties naast snelwegen zijn namelijk recentelijk al voorzien van een nieuwe formule waarin meer ruimte is voor gezonde foodproducten. Shell telt in ons land ruim zeshonderd tankstations, waarvan het merendeel zich buiten het snelwegennetwerk bevindt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!