​Blokker Holding trekt speelgoedformules uit elkaar

Bart Smit en Intertoys worden nog niet in elkaar geschoven, maar juist eerst uit elkaar getrokken. “De klant ziet nu te weinig onderscheid”, zegt concerndirecteur speelgoed Steven van Nieuwenhuijzen in Het Parool.

Intertoys wordt volgens Van Nieuwenhuijzen een echte speelgoedwinkel waar alles voorhanden is, terwijl Bart Smit zich meer focust op trends, cadeaus en multimedia. “Die verschillen ga je zeker in de winkels merken aan inrichting en uitstraling.”

Blokker Holding zou volgens bronnen van RetailNews de ontwikkelingen van Bart Smit nauwlettend volgen, om uiteindelijk een besluit te nemen over de voortzetting van deze verliesgevende formule. De komende twee à drie jaar zou daarover een beslissing genomen worden. “Dat is zeker niet iets dat ons nu als eerste bezighoudt”, reageert Van Nieuwenhuijzen tegenover Het Parool. “Zaken die vanuit de geest, ziel en kleur van het merk worden gedaan, hou je juist gescheiden.”

Desondanks werden recent de hoofdkantoren van Bart Smit in Volendam en Intertoys in Waddinxveen samengevoegd, vlak naast het hoofdkantoor van het moederbedrijf in Amsterdam. Er zou ook gesproken worden over het samenvoegen van de twee distributiecentra, maar die functioneren volgens de directeur nog goed. “Ook voor de online aankopen. Er is nog ruimte voor groei.”

Door de verschuiving van de speelgoedverkoop naar online, denkt Van Nieuwenhuijzen over een jaar of vijf minder winkels nodig te hebben. Het concern gaat volgens hem kiezen met welke formule het waar wil zitten, waarbij gekeken wordt naar overlap. “Het is voorstelbaar dat er vestigingen verdwijnen of formules worden uitgeruild.” Daarbij denkt hij aan het openen van shop-in-shops, zoals binnen Blokker en Marskramer. “Het is heel goed mogelijk dat we met Intertoys of Bart Smit intrekken bij warenhuizen”, aldus Van Nieuwenhuijzen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!