​Albert Heijn draait proef met bezorgabonnement

Albert Heijn houdt een pilot onder enkele honderden klanten voor de AH Bezorgbundel. Daarbij betalen klanten eenmalig 29 euro om hun boodschappen drie maanden lang thuisbezorgd te krijgen. Dat vertelt een woordvoerder van de supermarktketen aan vakblad Distrifood.

Klanten kunnen gedurende drie maanden onbeperkt boodschappen bestellen, al geldt nog wel het minimale bestelbedrag van zeventig euro. “Het is vooral aantrekkelijk voor mensen die regelmatig bestellen op AH.nl”, aldus de woordvoerder.

De afgelopen periode heeft de supermarktketen onder meer via zijn klantenpanel de interesse onder zijn klanten voor verschillende abonnementsvormen gepolst. De eerste test met de AH Bezorgbundel vindt plaats in Rotterdam, waar klanten zich tot afgelopen vrijdag konden inschrijven. Gedurende drie maanden worden zij door Albert Heijn benaderd om hun bevindingen te delen. Momenteel zijn er volgens de woordvoerder geen plannen om het bezorgabonnement uit te rollen.

Rabobank-analist Patrick Roquas noemde een dergelijk abonnementsmodel recent nog middel om het concern verder te helpen. Met zo’n Amazon Prime-model kan Albert Heijn zijn klanten loyaal maken, stelt hij. “Het past heel erg in een beleid om de trouwe klant te belonen.”

De Bijenkorf werkt sinds september vorig jaar al met een jaarabonnement voor de verzending van online bestellingen. Wie eenmalig 9,95 euro betaalt, hoeft een jaar lang geen verdere bezorgkosten te betalen om zijn pakketten thuisgestuurd te krijgen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends